itvmedia-pagina-homeshopping

Homeshopping

Zoek je een middel om effectief naamsbekendheid te vergroten dan wel rechtstreeks via TV producten aan consumenten te verkopen? Dan is homeshopping wellicht een geschikt middel. Homeshopping, ook wel DRTV (Direct Response Television) of teleshopping genoemd, is een succesvolle vorm van direct response marketing. Hierbij heeft de kijker de mogelijkheid om vanuit huis (of onderweg via laptop, mobiel of tablet) de producten en/of diensten te bestellen die tijdens een homeshopping programma getoond worden. Ondanks het feit dat direct marketing via internet een grote vlucht heeft genomen is homeshopping onverminderd populair en effectief om de naamsbekendheid te vergroten.

De voordelen van homeshopping advertising:

  • Direct respons
  • Rechtstreeks contact en verkoop aan de consument
  • Landelijk bereik
  • Verzamelen van data
  • Relatief lage uitzendkosten

Homeshopping toen en nu

Homeshopping bestaat al langer dan veel mensen denken. In de jaren ’60 van de vorige eeuw werden in de VS al de eerste homeshopping programma’s uitgezonden. In Nederland is homeshopping vooral bekend geworden toen in de jaren ’90 de Amazing Discoveries shows werden uitgezonden. De met Amerikaanse accenten nagesynchroniseerde programma’s met de overenthousiaste Mike Levey (‘It’s Amaaaazing!’) verwierven in Nederland maar ook wereldwijd een cultstatus. Er is sindsdien veel gebeurd. De huidige homeshopping programma’s zijn professioneel geproduceerde programma’s die vaak op een talkshow lijken. Tot de bestverkopende producten behoren fitnesstoestellen, dieet- en gezondheidsproducten, keukenapparatuur, zelfhulpproducten en muziek. Naast minder bekende bedrijven passen ook grote merken als Apple, Volkswagen en Visa de DRTV formule voor hun reclame uitingen met succes toe.

De mogelijkheden

iTV Media heeft gezien haar netwerk en expertise de mogelijkheid om inkoopmogelijkheden op het gebied van homeshopping te bieden, waaronder bijvoorbeeld RTL Teleshopping. We hebben veel ervaring met het begeleiden en adviseren van internationale bedrijven in het realiseren van effectieve homeshopping programma’s. iTV Media is vaste business partner van zenders als RTL Nederland en SBS Nederland. Dankzij onze contacten en ons uitgebreide netwerk staan wij garant voor een scherpe prijsstelling.

 

Dankzij homeshopping advertising krijgt jouw product de volle aandacht én landelijk bereik. iTV Media adviseert je graag over de optimale mix van doelgroep, zender, doelstelling en mogelijkheden. Op basis van jouw doelstellingen en budget denken wij graag met je mee welk homeshopping model het best bij jou past en hoe je ook de backoffice waaronder callcenter en fulfilment goed kunt integreren in je bedrijfsvoering.

Wat kun je van ons verwachten?

We adviseren en begeleiden je graag bij:

Kiezen van een homeshopping model

Er zijn drie homeshopping modellen te onderscheiden:

  • De direct response commercial. Deze vorm is de traditionele homeshopping vorm. De direct response commercial duurt vijf minuten lang.
  • Het shortform-model. Hiertoe behoren de infomercial en de traditionele TV spot. Een infomercial is een informatieve commercial die maximaal vier minuten duurt. De kracht van een infomercial is dat deze het ‘gevoel’ van een kort TV programma geeft. Bovendien biedt deze vorm meer tijd om de kenmerken en voordelen van uw product of dienst bij uw doelgroep onder de aandacht te brengen dan een reclame spot van 30 seconden.
  • Het longform-model. Ook hier zijn twee varianten; de longform-infomercial van een kwartier of dertig minuten tot aan het traditionele longform-model van een uur of langer. Allen zijn geschikt voor uitgebreide productpromotie in de vorm van een talkshow.

Jouw product in een homeshopping programma

Het product kan worden aangeprezen in een bestaand homeshopping programma. De opnamen vinden plaats in een professionele studiosetting. Wij begeleiden je graag in dit traject, zodat jouw infomercial van hoge kwaliteit is en het product op de meest effectieve wijze wordt gepresenteerd voor een maximale respons.

 

Tape on Desk

Ook Tape on Desk, ofwel het aanleveren van een kant en klaar programma, behoort tot de mogelijkheden. Uiteraard komt hier veel meer bij kijken. iTV Media is specialist in het ontwikkelen van Tape on Desk programma’s. We hebben hier inmiddels ruim 25 jaar ervaring mee. Bij programma idee kun je lezen wat wij op dit gebied te bieden hebben en hoe wij je kunnen helpen jouw promotie doelstellingen te verwezenlijken.

Ben je benieuwd wat we voor jouw bedrijf of merk kunnen betekenen?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien.

We zijn telefonisch bereikbaar via +31 (0) 35 538 538 0 of per e-mail via info@itvm.nl.

Waarom iTV Media?

Ruim 25 jaar media-ervaring
Groot netwerk bij exploitanten én producenten
Onderhandelen van scherpe inkooptarieven
Persoonlijke, klant en doelgerichte adviezen

Offline marketing diensten