Radio
"Radio is overal. Maar liefst 92% van alle Nederlanders luistert wekelijks naar de radio: thuis, in de auto of op het werk."
Elke dag van de week wordt er in Nederland gemiddeld 3 uur per dag radio geluisterd. Radio is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Naast de gewenste muziek genres bepalen de populariteit van deejays in grote mate de populariteit van een radiozender. In het radio landschap hebben er afgelopen jaren aanzienlijke veranderingen plaatsgevonden. De radiomarkt is overzichtelijk geworden, deze wordt inmiddels door een select aantal marktpartijen geëxploiteerd. Online radiozenders bieden o.a. vormen van digitale reclame.
Ook het radio landschap heeft zich verder ontwikkelt. Zo zijn er inmiddels ook veel online radiozenders die vormen van o.a. digitale reclame aanbieden.
Een goede radio reclame is zo makkelijk nog niet. De reclame moet eruit springen, uniek zijn, een gevoel bij iemand oproepen, blijven hangen. Een goede slogan die blijft hangen, of een liedje dat je niet meer uit je hoofd krijgt. Bij sommige reclames weet je na 1 seconde luisteren al waar het over gaat, de kracht van herhaling.
Dankzij lage productiekosten is radio reclame efficiënt en snel inzetbaar. Radio is een medium wat we absoluut niet mogen onderschatten!
Wil je weten wat radio voor jou kan betekenen?