itvmedia-pagina-radio

Radio reclame

Elke dag van de week wordt er In Nederland gemiddeld 3 uur per dag radio geluisterd. Radio is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Naast de gewenste muziek genres bepalen de populariteit van deejays in grote mate de populariteit van een radio zender. In het radio landschap hebben er afgelopen jaren aanzienlijke veranderingen plaatsgevonden. Digitale radio en DAB is sterk in ontwikkeling. De radiomarkt is overzichtelijk geworden, deze wordt inmiddels door een select aantal marktpartijen geëxploiteerd. Online radiozenders bieden vormen van digitale reclame etc.

Het medium radio heeft een groot bereik en reclame wordt zeer efficiënt overgebracht. 78% van de luisteraars herinnert zich een reclamespot en 40% kan zich nog het juiste bedrijf of merk herinneren. Radioreclame is mede dankzij lage productiekosten kosten efficiënt en snel inzetbaar.

Radio is overal. Maar liefst 92% van alle Nederlanders luistert wekelijks naar de radio: thuis, in de auto en/of op het werk.

Bron: https://www.100p.nl/info/adverteren/adverteren-12-redenen-voor-radioreclame

Voordelen van radio reclame

 

  • Het is bekend wie luistert en dus kun je de campagne richten op specifieke doelgroep kenmerken (demografisch, interesses, leeftijd etc.)
  • Naast consumenten zijn zakelijke doelgroepen goed bereikbaar in de auto en/of, op het werk
  • Radioreclame is efficiënt en effectief in te zetten tegen lage kosten
  • Radioreclame kan in korte periode hoog bereik realiseren binnen de doelgroep.
  • Betrouwbare luistercijfers en tracking
  • Radioreclame heeft een goede responsfactor
  • Campagne in andere media zoals bijvoorbeeld , online, kranten en tijdschriften wordt veel effectiever indien men complementair ook Radio inschakelt
  • Dynamische geautomatiseerde koppeling van display campagne aan lineaire radio spots mogelijk
  • Targeting op locatie: o.a. bij The Media Exchange/Q-Music op gemeente of provincieniveau
  • Gemakkelijke A/B testing van spot varianten
  • Tussentijdse continue optimalisatie op effectiviteit
  • Regionale/lokaal richten op doelgroepen mogelijk

 

Lokaal/Regionaal

 

Radio is uiterst effectief en zeer goed in te schakelen voor MKB organisaties die  in één of in meerdere regio’s actief zijn. Op deze wijze is het mogelijk effectief het beschikbare budget in te zetten en op deze wijze je doelstelling te realiseren. Regionale/Lokale radiozenders worden door het publiek sterk geapprecieerd en dit is onder andere de reden dat deze luistercijfers significant zijn daar men op de hoogte wil blijven wat er gebeurd in de directe omgeving. Deze zenders hebben naast muziek veel lokaal/regionaal nieuws, weer, informatie over evenementen, sport en bijvoorbeeld plaatselijke politiek en ook zeker nationaal en internationaal nieuws. Dit maakt deze zenders zeer geschikt om voor regionaal opererende bedrijven de gewenste doelgroep te bereiken.

Wil je vrijblijvend advies over hoe wij jou kunnen ondersteunen bij de inzet van Radio?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien.

We zijn bereikbaar per mail op info@itvm.nl of telefonisch via +31 (0) 35 538 538 0.

Waarom iTV Media?

Ruim 25 jaar media-ervaring
Groot netwerk bij exploitanten én producenten
Onderhandelen van scherpe inkooptarieven
Persoonlijke, klant en doelgerichte adviezen

Offline marketing diensten