Imagocampagne Almere deel II
In vervolg op de imagocampagne die in 2014 ten behoeve van de stad Almere gestart is, zijn er een aantal nieuwe commercials geproduceerd die de verschillende aspecten van de stad onder de aandacht dienen te brengen. De thema’s wonen, recreatie en shoppen worden middels deze commercials kwalitatief en enthousiasmerend in beeld gebracht.

De effecten die de imagocampagne heeft op de beleving van de doelgroep en ook zeker op de inwoners van Almere zijn positief te noemen. Uit onderzoek blijkt dat de positieve beleving rondom de stad, het wonen en vestigen in Almere significant is toegenomen. Dit komt het imago van de stad ten goede. Inmiddels komen veel mensen vanuit de wijde omgeving naar Almere voor een dagje shoppen in het stadscentrum.
Voor het najaar van 2016 staat er in oktober een wooncampagne en in December wederom de feestshoppen campagne in de planning. Voor 2017 zal Almere wederom de productie van de succesvolle serie van RTL 4 faciliteren. Deze serie zal zijn première op Videoland beleven, het video on demand merk van RTL Nederland. Via RTL 4 (lineaire TV) zal deze serie eind eerste kwartaal van 2017 voor het brede publiek worden uitgezonden.
Naast de TV campagne is er voor de imagocampagne een brede online aanwezigheid voor de verschillende thema’s middels 10 seconden video’s (preroll) en display advertising dit in combinatie met Adwords, Facebook en Instagram.