SEA

SEA

Search Engine Advertising

Als je met jouw website voor relevante zoektermen direct zichtbaar wilt zijn op de eerste pagina’s in zoekmachines, dan is SEA iets voor jou. SEA staat voor Search Engine Advertising en wordt ingezet om via de betaalde manier bezoekers vanuit zoekmachines naar jouw website te genereren. Bij Google heet dit AdWords. Via AdWords kan je adverteren op het zoek- en advertentienetwerk van Google. Je kan zelf aangeven op welke woorden je wilt adverteren om zo jouw doelgroep effectief te bereiken. iTV Media kan je adviseren en inhoudelijk begeleiden om succesvol te adverteren met Google AdWords en op deze wijze nieuwe bezoekers/klanten te genereren.

Google Partner badge
stock-photo-businessman-hand-drawing-and-writing-seo-adwords-on-yellow-background-business-concept-352857473

Wat is SEA?

SEA is een betaalde vorm van zoekmachine optimalisatie. Door middel van SEA kan je tegen betaling advertenties plaatsen boven en onder de organische (gratis) zoekresultaten. Bij Google zijn de advertenties te herkennen aan de blokjes waarin ‘Adv.’ staat vermeld. Naast Google AdWords zijn er ook advertentiemogelijkheden bij Yahoo! en Bing. Het is bij SEA de bedoeling dat er zoveel mogelijk vertoningen worden gegenereerd zodat er zoveel mogelijk bezoekers getrokken worden naar de website. Hoe meer kliks en bezoekers, hoe meer conversie er gerealiseerd kan worden. Er zijn verschillende manieren om een advertentie te optimaliseren. Hoe beter de advertentie, hoe meer kliks en bezoekers!

Direct starten met SEA?

Verhoog direct jouw verkeer door te starten met SEA en schakel onze experts in! We richten jouw AdWords advertenties in en optimaliseren het account. Als je internationaal opereert is SEA via Yahoo en Bing Ads ook het overwegen waard, het marktaandeel van Google is namelijk in het buitenland lager dan in Nederland.  Neem gerust contact met ons op en wij zulllen op basis van de wensen en mogelijkheden een advies uitbrengen, zodat wij gezamenlijk de gewenste online marketing doelstellingen kunnen realiseren.

Onze toegevoegde waarde

Onze search engine experts hebben uitgebreide kennis en ervaring met Google AdWords, Yahoo! en Bing Ads. Door ons specialisme in het ‘MKB’ segment hebben we veel expertise opgebouwd voor met name deze doelgroep. Pro activiteit zit in ons DNA en hebben kennis van vele marktsegmenten, wij gebruiken naast de ‘standaard’ SEA tools ook zelf ontwikkelde tools om ervoor te kunnen zorgen dat jouw doelgroep optimaal bereikt wordt.

Wat kun je van ons verwachten?

Om met SEA te beginnen, vragen we je allereerst op welke woorden je wilt adverteren. Met deze woorden zoeken we door middel van een zoekwoordonderzoek relevante zoektermen erbij. Vervolgens richten we met alle relevante zoektermen het account in, schrijven we advertentieteksten en stellen we de advertentie-extensies voor je in. Naast deze activiteiten optimaliseren we ook de landingspagina’s, zodat we het conversiepercentage op een hoog niveau krijgen en bezoekers converteren naar klanten.

SEA check

Wil je weten wat verbeterd kan worden binnen jouw huidige AdWords, Yahoo! of Bing-account? Vraag dan een SEA-check bij ons aan! Met deze SEA-check komen we gegarandeerd met verbeterpunten voor jouw SEA beheer. De kosten hiervoor bedragen € 250,-. Deze kosten worden verrekend wanneer wij op basis van ons half jaarlijks plan van aanpak met maandelijkse SEA-optimalisatie voor je aan de werk gaan.

Meten is weten

Jouw conversiedoelen zijn ons uitgangspunt. Om het effect van de campagnes te meten en bij te sturen verzamelen en indexeren we de onderzoeksgegevens. Daarvoor gebruiken we de tools die zoekmachines ons aanbieden maar ook ons eigen ontwikkelde leadsysteem. Door vooraf te bepalen wat jouw maximale out of pocket kosten per conversie zijn weet je exact hoeveel elke transactie je kost en wat jouw maximale budget per dag is. Gedurende het totale proces optimaliseren we de campagnes zodat je binnen jouw budget zo kostenefficiënt mogelijk je conversiedoelen behaalt.

Retargeting

Adverteer je via Google AdWords, maar gaan de mensen die jouw site bezoeken niet over tot de beoogde actie, zoals de aankoop van een product of het invullen van een formulier? Ook dan kunnen wij je van dienst zijn. Wij kunnen ervoor zorgen dat deze personen nogmaals worden benaderd door gericht advertenties op websites te plaatsen waar deze bezoekers komen. Door ze nogmaals met de advertentie te confronteren verhoog je de kans op conversie.

Strategie

iTV Media mag zich met haar uitgebreide ervaring in alle branches en beschikking over de benodigde certificeringen met recht een AdWords expert noemen. Met onze ervaring en kennis zijn wij dan ook de juiste partner om je te adviseren over jouw huidige AdWords campagnes of om een geheel nieuwe AdWords campagne voor je op te stellen. Dit doen wij altijd volgens een vooraf te bepalen strategie. De strategie voor jouw campagne wordt bepaald door het doorlopen van de volgende stappen:

  1. Bepaling doelstelling campagne;
  2. Bepaling van de doelgroep;
  3. Trefwoordonderzoek;
  4. Optimalisatie structuur campagne;
  5. Toepassen van conversiegerichte advertenties;
  6. Rapportage en evaluatie;
  7. Continue campagne ontwikkeling.

Campagne Management

AdWords expert iTV Media biedt proactief en deskundig campagnemanagement, volledig toegespitst op het behalen van de vooraf bepaalde doelstelling. Samen met jou bepalen we wat jouw campagnedoelstellingen zijn:

  1. Locatie (regionaal of juist landelijk);
  2. Netwerk (Google zoekresultaten of ook in Google Shopping, Google Display Netwerk);
  3. Tijdstip (tijdens kantooruren of juist ’s avonds);
  4. Brede trefwoorden (branding) of juist zeer specifiek (hoge conversie);
  5. Zichtbaar op alle apparaten of juist op mobiel;
  6. Maximale kosten per klik;
  7. Maximaal dagbudget.

Tarieven

De tarieven voor het optimaliseren van SEA bestaan uit een SEA-check, het klikbudget, het leadsysteem, de inrichting van de verschillende campagnes, het campagnemanagement en het maken van landingspagina’s voor jouw advertenties.

De kosten voor het optimaliseren van jouw AdWords-account en het managen van campagnes worden op basis van een plan van aanpak en advies geoffreerd. Je wensen en doelstellingen bepalen de uiteindelijk noodzakelijk investering. Onze experts kunnen al noodzakelijke effecten realiseren vanaf een investering van € 250,- per maand. Enkele van onze tarieven voor onze online :

  • SEA-check: € 250,- eenmalig
  • Leadsysteem: vanaf € 250,- euro per maand
  • Campagnemanagement: vanaf € 85,- per uur

Wil je vrijblijvend advies over hoe wij jou kunnen ondersteunen bij jouw SEA-strategie?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien.

We zijn bereikbaar per mail op info@itvm.nl of telefonisch via +31 (0)35 538 538 0.

Waarom iTV Media?

Gespecialiseerd in het ‘MKB’ segment
Advies en begeleiding van A-tot-Z
Persoonlijke benadering
Scherpe prijsstelling

ITV MEDIA IN 60 SECONDEN