branded-content

Branded content

Branded content is een effectief middel om media-aandacht voor je product en/of dienst te genereren buiten de reclameblokken om. Daarnaast is het uiterst doeltreffend om zo je merkbekendheid te vergroten en het merkimago te optimaliseren. Het is ideaal voor een productintroductie. Er is een grote verscheidenheid aan branded content mogelijkheden: van billboards tot volledig gesponsorde programma’s. Wil je op een effectieve wijze media-aandacht genereren? Wij kijken graag samen naar de mogelijkheden om de doelstellingen te behalen.

 

De hoeveelheid reclame waarmee het publiek dagelijks geconfronteerd wordt is enorm. Door de jaren heen hebben consumenten zich onbewust steeds beter gewapend tegen persuasieve boodschappen (reclame). De kracht van branded content is dat je merk op een natuurlijke wijze onder de aandacht van het publiek wordt gebracht. Dit maakt de content geloofwaardiger, wat leidt tot een hogere acceptatie en een lagere weerstand van het publiek. Hierdoor zal het een groter effect hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat branded content het gedrag en de voorkeuren van het publiek beïnvloedt, zonder dat er een directe bewustwording van optreedt.

Daarom kies je voor iTV Media

iTV Media is specialist op het gebied van branded content. Om te zorgen dat je boodschap optimaal overkomt werken we samen met alle grote uitgevers zowel online als offline, TV producenten en TV zenders. Door onze intensieve relatie met hen weten we precies wat er speelt, wat de ontwikkelingen zijn, waar de grootste kansen liggen en waar de meeste successen te behalen zijn. Branded content is een effectief middel om op een natuurlijke wijze reclame te maken en media aandacht te creëren.

Creatief en effectief

Door onze kennis, ervaring en netwerk kunnen wij ervoor zorgen dat een merk of product op een geloofwaardige, creatieve en effectieve wijze wordt gecommuniceerd naar het publiek. Samen creëren we een campagne, afgestemd op je marketingcommunicatie doelstellingen binnen het beschikbare budget. Daarnaast kan je van ons veel enthousiasme, betrokkenheid en vastberadenheid verwachten in het realiseren van een campagne die moet leiden tot een ultieme merkbeleving. 

De mogelijkheden van branded content op een rij:

 

In program

Door een TV programma te sponsoren integreer je het merk op een natuurlijke manier in het format. Het programma wordt volledig op de communicatie­doelstellingen afgestemd. Mogelijkheden zijn onder andere:

 

  • Gebruiksmoment. De presentator of acteur gebruikt hetproduct in de uitzending. Hierdoor komt je product op een natuurlijke manier in beeld.
  • Programma item. Je wordt bijvoorbeeld geïnterviewd over het product en/of dienst. Het is ook mogelijk om ervoor te kiezen dat het product tijdens de uitzending wordt gedemonstreerd. Daarnaast kan er tijdens de uitzending een bezoek worden gebracht aan je bedrijf. Dit wordt verwerkt in een passend, aanleidende item over je bedrijf.
  • Product placement. Je product maakt op functionele en een zo natuurlijk mogelijke wijze deel uit van het decor. Hetproduct of merk komt in beeld zonder dat het wordt genoemd en er wordt geen aanvullende informatie gegeven.
  • Prize marketing. Je product wordt gepresenteerd als prijs, bijvoorbeeld bij een spelshow waar kandidaten je product kunnen winnen. Je product staat centraal als datgene waarnaar de kandidaten verlangen en daarmee vormt het de ultieme beloning. De associatie die hieruit voortvloeit is zeer positief en straalt uit op het merk.

Billboard/breakbumper

Je merk wordt als sponsor vermeld voor en na een programma gedurende vijf seconden. Billboards zijn een ideale manier om in korte tijd je naams- en merkbekendheid te vergroten. De campagne genereert snel een groot bereik, terwijl de kosten relatief laag zijn. Een breakbumper is feitelijk hetzelfde als een billboard, maar dan voor en na een commercial break.

 

Programma sponsoring

Je kunt kiezen voor een ‘exclusieve programmasponsoring’, waarbij het programma als enige financiële participant ‘draagt’, of voor ‘joint programmasponsoring’. In het laatste geval draag je bij aan de financiering van het programma, samen met nog enkele andere sponsoren.

 

Brand promotion

Bij brand promotion kan je merk gekoppeld worden aan een reeds bestaand programma of aan een thema, zoals Valentijnsdag, Pasen of zomer. Bovendien wordt, om de doelgroep optimaal te bereiken, een promotionele actie gestart om een uniek multimediaal platform te creëren. Hierbij worden verschillende mediumtypen ingezet, zoals billboards en breakbumpers, app promo’s, point-of-sale materiaal, identspots en folders.

 

Direct response

Bij direct response television (DRTV) wordt de kijker tijdens een homeshopping programma uitgenodigd om direct te reageren. Bijvoorbeeld om het product dat net gedemonstreerd is te kopen. Of om informatie of een brochure aan te vragen. Er zijn vele mogelijkheden.

 

Tape on Desk

Bij Tape on Desk wordt producenten de mogelijkheid geboden om een kant en klaar programma uit te zenden. De relevantie voor je doelgroep is hierbij het uitgangspunt. Bekijk onze pagina rondom programma ideeën voor al onze diensten op dit gebied.

Ben je benieuwd wat we voor jouw bedrijf of merk kunnen betekenen?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien.

We zijn telefonisch bereikbaar via +31 (0) 35 538 538 0 of per e-mail via info@itvm.nl.

Waarom iTV Media?

Ruim 25 jaar media-ervaring
Groot netwerk bij exploitanten én producenten
Onderhandelen van scherpe inkooptarieven
Persoonlijke, klant en doelgerichte adviezen

Offline marketing diensten