tv spot

Televisie

Televisie is en blijft een krachtig medium

Het medium televisie biedt vele mogelijkheden om jouw merk en product ambities te realiseren. Of het nu gaat om het communiceren van een actie, E commerce middels je website, het introduceren van een nieuw product, het effectief vergroten van jouw naamsbekendheid of het ontwikkelen van een gesponsord tv format,  televisie is en blijft een krachtig medium. Brand promotions op televisie kunnen onder andere uitgevoerd worden middels homeshopping, een TV spot of bijvoorbeeld sponsoring van een TV programma. Ben je benieuwd naar de verschillende communicatiemogelijkheden die het medium televisie kan bieden iTV Media kan je adviseren en begeleiden in het continue veranderende medialandschap.

 

Ontwikkelingen

Het medium TV van nu is niet meer te vergelijken met vroeger, zowel technisch als de gebruiksfrequentie heeft een andere dimensie gekregen. De gemiddelde TV kijker heeft tientallen kanalen tot zijn beschikking en er wordt gemiddeld zo’n drie uur per dag aan TV kijken besteedt. Steeds meer TV’s zijn voorzien van internet- en mediaplayer functies, en ook wordt online TV kijken via andere elektronische apparaten zoals computers, tablets en smartphones steeds populairder. TV kijken wordt steeds meer een multimediale gebeurtenis zo ook de populaire video on demand aanbieders als bijvoorbeeld Netflix, welke een enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt. Ook de lineaire aanbieders in Nederland als bijvoorbeeld NPO, RTL en SBS bieden mogelijkheden om hun content voor dan wel achteraf 24/7 te bekijken. Kijkend naar de markt komen er nog een aantal internationale initiatieven die zich op Nederland richten waaronder, Apple TV, Google TV, Disney en Amazone.

TV, een zeer krachtig medium

Televisie is nog steeds een zeer krachtig medium. Alle ontwikkelingen op het gebied van digitalisering, internet en social media ten spijt… ook op het gebied van advertising is TV onverminderd effectief. Het toegenomen programma en zender aanbod heeft niet geleid tot de gevreesde verzadiging; meer kanalen een aanbieders hebben juist geleid tot betere mogelijkheden om de gewenste doelgroep te bereiken. Daarnaast zijn er naast de klassieke TV spot veel effectieve mogelijkheden bijgekomen om extra media aandacht te genereren voor jouw merk of product, zoals special advertising en sponsoring van een tv programma (branded content).

Onze toegevoegde waarde

Wil je effectief een nieuw product introduceren of jouw naamsbekendheid vergroten? Adverteren op TV is een uitermate geschikt instrument! iTV Media is een crossmediaal media communicatie en advies bureau dat advies kan geven welke media typen ingeschakeld kunnen worden teneinde de gewenste doelgroep en doelstellingen te bereiken. Ons management team werkt reeds ruim 25 jaar actief in zowel het nationale als het internationale medialandschap. We hebben alle kennis en ervaring in huis om iedere klant, van klein tot groot, succesvol te adviseren en begeleiden. Onze specialisatie ligt in het ‘MKB’ segment. Wij werken samen met alle exploitanten in de televisie markt van zowel de commerciële als publieke zenders. Hierbij te denken aan RTL Nederland, SBS Nederland, Branddeli en NPO. Wij schakelen graag ons netwerk in om optimaal jouw doelstellingen optimaal te realiseren.

Wat kun je van ons verwachten?

Dankzij de breedte van ons portfolio kunnen we voor elke adverteerder, klant en business partner effectieve mediapakketten samenstellen en advies en begeleiding op maat geven. We zijn gespecialiseerd in de volgende diensten.

TV Spot

TV reclame is uiterst effectief voor het vergroten van naamsbekendheid, het verbeteren van imago en het aanjagen van acties om de verkoop te stimuleren. De ervaring leert dat adverteerders die nog weinig of geen ervaring met het medium TV hadden aangenaam verrast waren door de relatief lage kosten en enorme effectiviteit van het medium. iTV Media heeft de kennis, ervaring en het netwerk om voor ieder budget een passende campagne succesvol te realiseren.

 

Branded content

Buiten de traditionele reclameblokken zijn er nog tal van mogelijkheden om media-aandacht te genereren voor jouw merk, dienst of product. Hierbij kijken we samen met de producenten en media naar de mogelijkheden binnen de content. Gezien het brede netwerk, de kennis en expertise van onze collega’s kan iTV Media een groot palet aan diensten bieden. Creatieve mogelijkheden om via de diverse media met de doelgroep in contact te komen, denk hierbij aan: special advertising,  brandpromotions, events, billboards en product placement tot volledig commercieel gesponsorde programma’s.

 

Homeshopping

Het succes van homeshopping, ook wel DRTV (Direct Response TV) genoemd, is al jaren een feit. Veel homeshopping aanbieders gebruiken TV als marketing instrument om in combinatie met een webshop de doelgroep te bereiken en producten te verkopen.  iTV Media helpt jouw product te promoten via een van de homeshopping programma’s op de landelijke commerciële zenders. We maken je graag wegwijs in dit specifieke gebied van direct response marketing.

 

Programma idee

Een TV programma als instrument om de doelgroep te bereiken, deze mogelijkheden zijn in Nederland afgelopen 25 jaar sterk in ontwikkeling geweest. iTV Media helpt TV producenten om formats te ontwikkelen die adverteerders kunnen sponsoren. iTV Media begeleidt het volledige proces; van toetsing aan de mediawet tot het pitchen en plaatsen bij zenders, het ontwikkelen van een sponsorpropositie en natuurlijk de promotie teneinde het programma onder de aandacht van de kijker te brengen.

 

Ben je benieuwd wat we voor jouw bedrijf of merk kunnen betekenen?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien.

We zijn telefonisch bereikbaar via +31 (0) 35 538 538 0 of per e-mail via info@itvm.nl.

Waarom iTV Media?

Ruim 25 jaar media-ervaring
Groot netwerk bij exploitanten én producenten
Onderhandelen van scherpe inkooptarieven
Persoonlijke, klant- en doelgerichte adviezen

Offline marketing diensten