itvmedia-pagina-print

Print

Nederland had van origine een print gedomineerd medialandschap waarbij de dagbladen en tijdschriftenuitgevers een belangrijke positie hadden. Sinds de komst van internet en commerciële televisie in Nederland is deze positie afgenomen. Gezien de grote mate van titels zijn via het medium goed segmentaties aan te brengen en kan men de gewenste doelgroep bereiken. Van belang is om je communicatiebudget effectief te besteden dat er goed gekeken wordt welke titels ingeschakeld dienen te worden. Gezien de omvang van het aantal titels, ieder met zijn eigen doelgroep en kenmerken, is het verstandig om hier voor expertise in te huren via een media adviesbureau.

Een erkend mediabureau zoals iTV Media kan je adviseren in de strategie, de noodzakelijke bereiksanalyses maken, voor je bemiddelen met inkoop en voor de administratie en evaluatie van de campagne zorgdragen. Wij kennen precies de feiten in het printdomein, oplages, het (doelgroep) bereik, de lezersprofielen en belangrijk wij bemiddelen dagelijks voor de beste condities voor onze klanten.

83% van de lezers haalt ideeën uit advertenties in tijdschriften en 63% komt via een tijdschrift in contact met nieuwe producten.

Bron: https://www.sanoma.nl/print/

Bepaal voorafgaand aan de campagne:

 

  • Het beoogde effect/doelstelling/budget
    Wat wil je dat het effect van je advertentie of uiting is? Is het een productintroductie, wens tot versterken van imago, naamsbekendheid vergroten of extra verkoop genereren middels een actiematige campagne? Heb je nagedacht over de te realiseren doelen, zijn deze haalbaar, passen deze binnen het beschikbare budget?  Hoe komt de reclame-uiting tot stand sluit deze aan bij de doelgroep en doelstellingen. Zo maar een aantal vragen die de revue passeren. Van belang is om goed over je uitgangspunten en doelstelling na te denken en dit ook scherp te formuleren richting de betrokken partijen.

 

  • Je doelgroep
    Van belang is om een duidelijk uitgangspunt te formuleren welke doelgroep je wenst te bereiken met de campagne! Ben je lokaal, regionaal of nationaal actief? Welke media titels sluiten hier het beste bij aan? Op basis van meerdere uitgangspunten en analyses stellen we een mediaplan op dat we na overleg en akkoord tot uitvoering brengen.  

 

Enkele opties:

 

  • Landelijke dagbladen – Landelijk bereik
  • Regionale dagbladen – Groot regionaal bereik
  • Specials en magazines – Bereik middels special interest op titel niveau
  • Huis-aan-huis kranten – Regionaal bereik in een specifiek gebied

 

Belangrijke elementen:

  • Gezien grote mate van titels goed bereik te realiseren in doelgroep.
  • Size matters! Grote advertenties scoren beter. Zorg voor een eenduidige boodschap! En laat overbodige zaken weg. Meer elementen betekent vaak minder aandacht.
  • Val op tussen de rest door vorm, kleur, typografie of beeld.
  • Denk vanuit de doelgroep/lezer in taalgebruik en voordelen.
  • Inspireer: Zorg voor verleiding in je advertentie zodat de doelgroep geprikkeld raakt.
  • Zorg dat minimaal de helft uit beeld bestaat. De afzender herkenbaar en duidelijk is. Zorg voor een duidelijke hiërarchie van aandacht via informatie naar afzender.
  • Check bij mensen in de omgeving hoe de advertentie overkomt.

Wil je vrijblijvend advies over hoe wij jou kunnen ondersteunen bij de inzet van printreclame voor jouw merk of dienst?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien.

We zijn bereikbaar per mail op info@itvm.nl of telefonisch via +31 (0) 35 538 538 0.

Waarom iTV Media?

Advies op maat en persoonlijke benadering
Ruim 25 jaar media ervaring
Groot netwerk bij exploitanten én producenten
Onderhandelen van scherpe inkooptarieven

Offline marketing diensten