Imagocampagne Almere deel I
iTV Media werkt aan imagocampagne Almere
De gemeente Almere heeft als doel middels een TV campagne op nationale televisie onder het thema ’Het kan in Almere’ het imago van de stad bij de diverse doelgroepen positief te beïnvloeden. In samenwerking met Almere City Marketing, het marketing bureau van de gemeente Almere, en iTV Media is men momenteel hard aan het werk om Almere op een andere manier bij de doelgroepen onder de aandacht te brengen.

De gehele consumenten campagne bestaat uit een spot campagne op televisie en een sponsor overeenkomst voor de nieuwe drama serie van RTL 4 ‘Nieuwe Buren’. Om de zakelijke doelgroep aan te spreken wordt er via BNR en FD aandacht besteed aan het vestigingsklimaat en de mogelijkheden die Almere aan bedrijven en ondernemers te bieden heeft.
Er zijn onder andere vier TV commercials gemaakt onder het thema ‘het kan in Almere’, die sinds 1 juli 2014 te zien zijn op landelijke televisie bij alle RTL zenders. iTV Media heeft in onderling overleg met Almere City marketing de briefing voor het produceren van de commercials geschreven. Er zijn vervolgens drie productiemaatschappijen uitgenodigd om te pitchen, waarbij de gepresenteerde ideeën werden beoordeeld
door een afvaardiging van de gemeente Almere, Almere City Marketing en iTV Media. Uiteindelijk heeft productie maatschappij Three ID de opdracht verkregen daar het concept het beste aansloot bij de gewenste doelstellingen en de reeds lopende campagne.
iTV Media heeft in opdracht van Almere City Marketing tevens de briefing geschreven en de media inkoop uitgevoerd c.q een sponsorovereenkomst met RTL en de producenten Pupkin & Millstreet film gesloten. Dit voor de in het najaar uit te zenden nieuwe dramaserie van RTL4 ‘Nieuwe Buren’. De gemeente en de ondernemersvereniging van het stadshart Almere sponsoren het programma, dat reeds in de periode februari tot en met mei op verschillende locaties in Almere is opgenomen.