Homeshopping

Zoekt u een middel om effectief uw naamsbekendheid te vergroten? Dan is homeshopping wellicht iets voor u. Homeshopping, ook wel DRTV (Direct Response Television) of teleshopping genoemd, is een succesvolle vorm van direct response marketing. Hierbij heeft de kijker de mogelijkheid om vanuit huis de producten en/of diensten te bestellen die tijdens een TV programma getoond worden. Ondanks het feit dat direct marketing via internet een grote vlucht heeft genomen is homeshopping onverminderd populair en effectief om de naamsbekendheid te vergroten.

De voordelen van homeshopping advertising:

  • Direct respons
  • Landelijk bereik
  • De volledige spotlengte kan worden benut

Geschiedenis van homeshopping

Homeshopping bestaat al langer dan veel mensen denken. In de jaren ’60 van de vorige eeuw werden in de VS al de eerste homeshopping programma’s uitgezonden. In Nederland is homeshopping vooral bekend geworden toen in de jaren ’90 de Amazing Discoveries shows werden uitgezonden. De met Amerikaanse accenten nagesynchroniseerde programma’s met de overenthousiaste Mike Levey (“It’s Amaaaazing!”) verwierven in Nederland maar ook wereldwijd een cultstatus.

Homeshopping TV is volwassen geworden

Er is sindsdien veel gebeurd. De huidige homeshopping programma’s zijn professioneel geproduceerde programma’s die vaak op een talkshow lijken. Tot de best verkopende producten behoren fitnesstoestellen, dieet- en gezondheidsproducten, keukenapparatuur, zelfhulpproducten en muziek. Naast minder bekende bedrijven passen ook grote merken als Apple, Volkswagen en Visa de DRTV formule voor hun reclame uitingen met succes toe.

Onze toegevoegde waarde

iTV Media biedt diverse inkoopmogelijkheden op het gebied van homeshopping, waaronder bijvoorbeeld RTL Teleshopping. We hebben veel ervaring met het begeleiden en adviseren van bedrijven in het realiseren van effectieve homeshopping programma’s. iTV Media is vaste business partner van zenders als RTL Nederland en SBS Nederland. Dankzij onze contacten en ons uitgebreide netwerk staan wij garant voor een scherpe prijsstelling.

Wat kunt u van ons verwachten?

Dankzij homeshopping advertising krijgt uw product de volle aandacht én landelijk bereik. iTV Media adviseert u graag over de optimale mix van doelgroep, zender, doelstelling en mogelijkheden. Op basis van uw doelstellingen en budget denken wij graag met u mee welk homeshopping model het best bij u past.

We adviseren en begeleiden u graag bij:

  • Homeshopping modellen. Er zijn drie homeshopping modellen te onderscheiden:

    – De direct response commercial. Deze vorm is de traditionele homeshopping vorm. De direct response commercial duurt vijf minuten lang.
    – Het shortform-model. Hiertoe behoren de infomercial en de traditionele TV spot. Een infomercial is een informatieve commercial die maximaal vier minuten duurt. De kracht van een infomercial is dat je het de ‘feel’ van een kort TV programma kunt geven. Bovendien biedt deze vorm meer tijd om de kenmerken en voordelen van uw product of dienst bij uw doelgroep onder de aandacht te brengen dan een reclame spot van 30 seconden.
    – Het longform-model. Ook hier zijn twee varianten; de longform-infomercial van een kwartier en het traditionele longform-model van een uur of langer. Beide zijn geschikt voor uitgebreide productpromotie in de vorm van een talkshow.

  • Uw product in een homeshopping programma. Uw product kan worden aangeprezen in een bestaand homeshopping programma. De opnamen vinden plaats in een professionele studiosetting. Wij begeleiden u graag in dit traject, zodat uw infomercial van hoge kwaliteit is en uw product op de meest effectieve wijze wordt gepresenteerd voor een maximale respons.
  • Tape on Desk. Ook Tape on Desk, ofwel het produceren van een kant en klaar programma, behoort tot de mogelijkheden. Uiteraard komt hier veel meer bij kijken. iTV Media is specialist in het ontwikkelen van Tape on Desk programma’s. We hebben hier inmiddels ruim 20 jaar ervaring mee. Bij Programma Idee kunt u lezen wat wij u op dit gebied te bieden hebben en hoe wij u kunnen helpen uw promotie doelstellingen te verwezenlijken.

Waarom iTV Media

  • Vaste business partner van RTL Nederland, SBS Nederland en BrandDeli
  • Ruim 20 jaar TV ervaring
  • Internationaal netwerk
  • Beste partij voor inkoop zendtijd

Interesse?

Neem contact met ons op!

Uw naam

Uw email (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Uw bericht