Branded content

Branded content is een effectief middel om media-aandacht voor uw product en / of dienst te genereren buiten de reclameblokken om, en is uiterst doeltreffend om uw merkbekendheid te vergroten en uw merkimago te optimaliseren. Tevens is het ideaal voor product introductie. Er is een grote verscheidenheid aan branded content mogelijkheden: van billboards tot volledig gesponsorde programma’s. iTV Media heeft door jarenlange ervaring ruime kennis op het gebied van branded content. Wilt u op een effectieve wijze media aandacht genereren? Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden om, met uw beschikbare middelen, uw doelstellingen te behalen.

Branded content werkt

De hoeveelheid reclame waarmee het publiek dagelijks geconfronteerd wordt is enorm. Door de jaren heen hebben consumenten zich onbewust steeds beter gewapend tegen persuasieve boodschappen (reclame). De kracht van branded content is dat uw merk op een natuurlijke wijze onder de aandacht van het publiek wordt gebracht. Dit maakt de content geloofwaardiger, wat leidt tot een hogere acceptatie en een lagere weerstand van het publiek, waardoor het een groter effect zal hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat branded content het gedrag en de voorkeuren van het publiek beïnvloedt, zonder dat er een directe bewustwording van optreedt.

Onze toegevoegde waarde

iTV Media is specialist op het gebied van branded content. Om te zorgen dat uw boodschap optimaal overkomt werken we samen met de grootste producenten en TV zenders. Door onze intensieve relatie met hen weten we precies wat er speelt, wat de ontwikkelingen zijn, waar de grootste kansen liggen en waar de meeste successen te behalen zijn. Branded content is een effectief middel om op een natuurlijke wijze reclame te maken en media aandacht te creëren.

Wat kunt u van ons verwachten?

Door onze kennis, ervaring en netwerk kunnen wij ervoor zorgen dat uw merk of product op een geloofwaardige, creatieve en effectieve wijze wordt gecommuniceerd naar het publiek. Samen met u creëren we een campagne, afgestemd op uw marketingcommunicatie doelstellingen en uw budget daarvoor. Daarnaast kunt u van ons veel enthousiasme, betrokkenheid en vastberadenheid verwachten in het realiseren van een campagne die moet leiden tot een ultieme merkbeleving. De mogelijkheden:

  • In program. Door een TV programma te sponsoren integreert u uw merk op een natuurlijke manier in het format. Het programma wordt volledig op uw communicatiedoelstellingen afgestemd. Er zijn vele mogelijkheden:

    – Gebruiksmoment. De presentator of acteur gebruikt uw product in de uitzending. Hierdoor komt uw product op een natuurlijke manier in beeld.
    Programma item. U wordt bijvoorbeeld geïnterviewd over uw product en / of dienst of merk. U kunt er ook voor kiezen dat uw product tijdens de uitzending wordt gedemonstreerd. Het is hiernaast ook mogelijk dat er tijdens de uitzending een bezoek wordt gebracht aan uw bedrijf. Dit wordt verwerkt in een passend, aanleidende item over uw bedrijf.
    Product placement. Uw product maakt op functionele en een zo natuurlijk mogelijke wijze deel uit van het decor. Uw product of merk komt in beeld zonder dat het wordt genoemd en er wordt geen aanvullende informatie gegeven.
    Prize marketing. Uw product wordt gepresenteerd als prijs, bijvoorbeeld bij een spelshow waar kandidaten uw product kunnen winnen. Uw product staat centraal als datgene waarnaar de kandidaten verlangen en daarmee vormt het de ultieme beloning. De associatie die hieruit voortvloeit is zeer positief en straalt uit op uw merk.

  • Billboard/breakbumper. Uw merk wordt als sponsor vermeld voor en na een programma gedurende vijf seconden. Billboards zijn een ideale manier om in korte tijd uw naams- / merkbekendheid te vergroten. Uw campagne genereert snel een groot bereik, terwijl de kosten relatief laag zijn. Een breakbumper is feitelijk hetzelfde als een billboard, maar dan voor en na een commercialbreak.
  • Programma sponsoring. U kunt kiezen voor ‘exclusieve programmasponsoring’, waarbij u het programma als enige financiële participant ‘draagt’, of voor ‘joint programmasponsoring’. In het laatste geval draagt u bij aan de financiering van het programma, samen met nog enkele andere sponsors.
  • Brand promotion. Bij Brand promotion kan uw merk gekoppeld worden aan een reeds bestaand programma of aan een thema, zoals Valentijnsdag, Pasen of zomer. Bovendien wordt, om uw doelgroep optimaal te bereiken, samen met u een promotionele actie gestart om een uniek multimediaal platform te creëren. Hierbij worden verschillende mediumtypen ingezet, zoals billboards en breakbumpers, app promo’s, point-of-sale materiaal, identspots en folders.
  • Direct response. Bij direct response television (DRTV) wordt de kijker tijdens een homeshopping programma uitgenodigd om direct te reageren. Bijvoorbeeld om uw product dat net gedemonstreerd is te kopen. Of om informatie of een brochure aan te vragen. Er zijn vele mogelijkheden.
  • Tape on Desk. Bij Tape on Desk wordt producenten de mogelijkheid geboden om een kant en klaar programma uit te zenden. De relevantie voor uw doelgroep is hierbij het uitgangspunt. Bekijk onze pagina, Programma idee, voor al onze diensten op dit gebied.

Waarom iTV Media

  • Vaste business partner van RTL Nederland, SBS Nederland en BrandDeli
  • Ruim 20 jaar TV ervaring
  • Scherpe prijsstelling

Interesse?

Neem contact met ons op!

Uw naam

Uw email (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Uw bericht