Strategie

In een strategie staan de missie, visie en doelstellingen van een organisatie verwoord. De strategie is richtinggevend voor alle beslissingen die een organisatie neemt. Over het algemeen ligt de bedrijfsstrategie aan de basis van de marketing communicatie strategie. Hierin staan onder andere de marketing communicatie doelstellingen en –doelgroepen en de marketing communicatie mix verwoord. De media strategie is op zijn beurt weer een afgeleide en vertaling van de marketing communicatie strategie.

Denken, denken, en dan doen

Voordat een plan het tactische en operationele niveau bereikt gaat het er vooral om dat met kennis van zaken en inzicht in de materie op abstract niveau nagedacht wordt. Als dit goed gebeurt kan er een strategie ontstaan waarmee een organisatie een sterke, onderscheidende positie kan innemen ten opzichte van de concurrentie. Door de tijd te nemen om een goede strategie te ontwerpen worden de voorwaarden geschept waardoor in de uitvoering een voorsprong kan worden opgebouwd ten opzichte van de concurrentie.

Vooruit kijken

Een goede strategie is van belang voor succesvol ondernemen. Door een stap terug te doen kun je vervolgens twee of drie stappen vooruit zetten. Voor veel kleinere bedrijven (MKB) is dit vaak een probleem. De drukte van alledag belemmert het proces om tot een goede doordachte strategie te komen en daarmee die gewenste extra stappen vooruit te kunnen zetten. iTV Media werkt voor veel bedrijven in het ‘MKB-groot’ segment. Wij kunnen u helpen die extra stappen te zetten. We doen dit al jaren, tot grote tevredenheid van veel klanten.

Onze toegevoegde waarde

iTV Media heeft veel kennis en ervaring met alle mogelijke mediatypen. Hierdoor kunnen we media inkopen voor een scherpe prijs. Waar wij ons extra in onderscheiden is het meedenken met de klant. Door onze (online) marketing achtergrond (NIMA-C) en onze persoonlijke benadering kunnen we u helpen een kwalitatief hoogwaardige strategie te ontwikkelen. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat het denkproces aanzienlijk wordt ingekort.

Wat kunt u van ons verwachten?

Uw doelstellingen helder krijgen en realiseren. Daar ligt voor ons de prioriteit. Wij denken graag met u mee, of het nu gaat om een deel van het proces of om alle fasen. U kunt ondermeer het volgende van ons verwachten:

  • Bedrijfsstrategie. Een bedrijfsstrategie is essentieel voor het bereiken van uw commerciële financiële en organisatorische doelstellingen. Wij leveren maatwerk. Wij kunnen u adviseren op onderdelen, maar we kunnen ook u helpen bij het formuleren van uw totale bedrijfsstrategie op alle belangrijke aspecten zoals missie, visie, marktstrategie, tactiek, positionering en operationele uitvoering.
  • Positionering. We helpen om uw voorkeurspositie bij uw doelgroep te realiseren. Om goed inzicht te krijgen in hoe de consument waarneemt, denkt en handelt, maken we gebruik van neuromarketing. Om u te helpen uw richting te bepalen maken we analyses ten aanzien van uw product, markt, concurrentie, en merk.
  • Media strategie. We formuleren uw media doelstellingen en doelgroep op basis van uw marketing communicatie strategie. Bij het ontwikkelen van de media strategie hebben we vooral één doel voor ogen: het maximale rendement uit uw campagne halen, in lijn met uw marketing communicatie strategie. Alle inspanningen zijn erop gericht om een zo hoog mogelijke ROI te bereiken.
  • Mediaplanning. Hier bepalen we de media keuze, de planning en het budget. Door onze jarenlange kennis en ervaring met alle soorten media (TV, radio, online, print en outdoor) hebben we een goed overzicht van de mogelijkheden en kansen. Naast bereikcijfers zijn ook inzetfrequentie, umfeld en timing belangrijke begrippen.
  • Media inkoop. Bij deze laatste maar cruciale fase in het proces gaat erom dat we uw doelgroep zo goed mogelijk weten te bereiken voor een zo laag mogelijk tarief. Door onze nauwe contacten met alle media-exploitanten en uitgevers kunnen wij scherp inkopen. Wij maken het mogelijk dat er campagne mogelijkheden zijn voor ieder budget, voor multinationals maar óók voor MKB!

Waarom iTV Media

  • Advies en begeleiding van A-tot-Z
  • Persoonlijke benadering
  • Scherpe prijsstelling

Interesse?

Neem contact met ons op!

Uw naam

Uw email (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Uw bericht