Conversie optimalisatie

Vanwege het al maar toenemen van het aantal websites en de onderlinge concurrentie tussen de sites neemt het belang van succesvolle conversie optimalisatie steeds meer toe. Hoeveel bezoekers je site ook trekt, als deze niet overgaan tot het door u gestelde conversiedoel, dan is alles voor niets geweest. De conversie bij bedrijven in het MKB ligt gemiddeld lager dan 1,5%. iTV kan u helpen uw conversie met minimaal 30% te laten groeien. Onze conversie optimalisatie aanpak is al jaren zeer succesvol geweest. Wat voor soort bedrijf u ook bent, wij kunnen u helpen uw conversie te verhogen en beter te scoren dan de concurrentie.

Wat is conversie optimalisatie?

U zult zich misschien afvragen: Wat is conversie optimalisatie? Bij conversie optimalisatie gaat het erom dat het rendement van uw site wordt gemaximaliseerd. Directer gezegd: zoveel mogelijk bezoekers moeten klant worden. Er zijn veel elementen die de conversie van uw site bepalen; onder andere de snelheid van de site, de teksten, de indeling, het design, de gebruikersvriendelijkheid. Door de site te analyseren en te testen kan een lijst met conversie knelpunten worden opgesteld. Op basis hiervan kunnen verbeteracties worden uitgevoerd; uw site wordt geoptimaliseerd. Conversie optimalisatie leidt tot een significant hogere omzet en ROI.

De effectiviteit van conversie optimalisatie

Er komt steeds meer aandacht voor conversie optimalisatie. Toch gaat het gros van de bedrijven, met name in het MKB hier niet professioneel mee om. Onderzoek heeft aangetoond dat van elke 92 euro die uit wordt gegeven voor het verkrijgen van meer traffic, slechts 1 euro wordt besteed aan conversie optimalisatie. Hier zijn dus grote slagen te maken, op dit punt kunt u met relatief weinig investering beduidend beter scoren dan uw concurrentie. Wilt u ook uw conversie verbeteren? Dan bent u bij iTV Media aan het juiste adres.

Onze toegevoegde waarde

iTV Media helpt zijn klanten al jarenlang bij het verbeteren van de conversie van websites en webshops. Door ons specialisme in het ‘MKB-groot’ segment weten we goed waar veel bedrijven tegenaan lopen. We hebben de kennis en tools in huis om de conversie bij ieder bedrijf in elke bedrijfstak te verhogen. We hebben tot nog toe bij al onze klanten een conversie stijging weten te realiseren tussen 30%-400%. Wilt u weten wat voor u de mogelijkheden zijn? Al in ons eerste gesprek kunnen we u aangeven hoeveel conversiestijging u minimaal kunt verwachten.

Wat kunt u van ons verwachten?

iTV Media heeft de kennis, ervaring en tools in huis om in hele korte tijd duidelijkheid te geven over uw mogelijkheden. Na de analyse helpen we u graag meer omzet te genereren. Voor het maximale resultaat doorlopen we een aantal stappen:

  • Intake/doelstelling. Tijdens onze eerste kennismaking geven we u een beeld van de mogelijkheden. We hebben vooraf al een eerste beeld van de conversie stijging die u kunt bereiken. Zodra we uw doelstellingen helder hebben zijn we klaar voor een diepgaande analyse van uw site.
  • Analyse van uw site. We hebben alle kennis en tools in huis om het functioneren van uw site grondig te beoordelen. Daarvoor gebruiken we onder andere analysetools als Google Analytics en Visuele analyse.
  • Inventariseren conversie knelpunten. We zetten op basis van de analyse alle knelpunten op een rij. Soms zijn dit punten die vrij makkelijk te verbeteren zijn, maar het kunnen ook punten zijn die meer tijd kosten. Wij bespreken al deze punten met u en spreken af en op welke wijze we aan de slag gaan om uw site te verbeteren conform de geformuleerde doelstellingen.
  • Verbeteringen doorvoeren. Tijdens deze fase gaan we aan de slag met het doorvoeren van alle verbeteringen. Dit kunnen verbeteringen zijn in de navigatie, presentatie en communicatie.
  • Testen. Na het doorvoeren van alle verbeteringen gaan we deze stuk voor stuk gestructureerd testen ten opzichte van de oude situatie. We doen dit door middel van A/B-testen. We blijven sleutelen tot het optimale resultaat bereikt is.
  • Vervolgtraject. Uw doelgroep, uw bedrijf en wellicht uw productenportefeuille zijn geen vast gegeven. Deze kennen een voortdurende ontwikkeling. Hetzelfde geldt voor internet, Google, surfgedrag en uw site. Om het conversie-effect maximaal te houden is het belangrijk de site goed te onderhouden, de functionaliteit te blijven aanscherpen en te blijven sleutelen zodat de conversie zo hoog mogelijk blijft. Dit is een doorlopend proces. Hoe hoger uw conversie, hoe hoger uw omzet. De investering die u moet doen om de conversie van uw site zo optimaal mogelijk te houden heeft u snel terug verdiend.

Waarom iTV Media

  • Gespecialiseerd in het ‘MKB-groot’ segment
  • Tot 400% conversie stijging

Andere diensten

Interesse?

Neem contact met ons op!

Uw naam

Uw email (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Uw bericht

Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.

Meer informatie over onze Privacy Statement klik hier.